Kontorsstol, komfort eller utseende?

Hur väljer ni?
 
För tillfället används min pall som kontorsstol, inte att rekommendera för ryggen. Men nu är frågan vad man ska skaffa sig för stol/fåtölj och ännu viktigare vad är viktigast enligt er? Utseendet på stolen eller komforten?
 
Jag har hoppats på att hitta någon som är lite mittemellan men det är verkligen svårt att få till det. Här nedan har ni sex olika stolar som jag personligen skulle kunna tänka mig men finns så gott som minst en nackdel med samtliga. Stolarna här är endast plockade ifrån cdon.com, vidaxl.se och maxgaming.se men stolarna i sig finns säkert på andra hemsidor till varierande priser. Jag har just valt dessa för att se över lag vad som finns på marknaden som skulle kunna passa mig.
 
1. Brun, fin kontorsstol i konstläder, hittade denna på cdon och kostar 925 kr. Själv tycker jag denna är väldigt fin men är orolig över att "raderna" i dynorna kommer vara för hårda och obekväma. Är dessutom silverdetaljer medan jag har guld i min lilla hörna.

2. Bastant och enkel med täckande armstöd. Fina bruna trädetaljer. Även denna fanns på cdon men kommer ursprungligen ifrån Vidaxl och har ett pris på 1350 kr. Väldigt enkel och fin men möjligtvis lite för bastant?..

3. Superfin fåtölj i brunt konstskinn men täckande armstöd, väldigt antikt utseende. Har ett pris på 1540 kr ifrån cdon. Den här och verkligen en utav dom som jag älskar utseendet på men är osäker över komforten, den ser inte ut att vara speciellt bekväm om man sitter under en längre tid.
 
4. Den klassiska gamingstolen, anpassad för längre sittningar och är så gott som ordet "komfort". Finns i hundratals färger och modeller men just denna kommer ifrån Maxgaming med ett pris på 2790 kr. Båda mina bröder (och en respektive) har stolar som dessa och jag skulle lätt kunna tänka mig att köpa en sådan men eftersom jag gör mer än att spela på min dator så känns det inte riktigt som att jag är utav behov av en sådan, plus att den verkligen inte skulle passa in i resten utav miljön..
 
5. Söt, modern liten kontorsstol med fina trädetaljer på de täckande armstöden. Har ett pris på 1200 kr från cdon. Väldigt fin stol, dock återigen silverdetaljerna och är orolig över den låga ryggen. Annars hade nog denna passat perfekt till min hörna.
 
6. Väldigt "kontorsaktigt" utseende och stilren. Finns för ett pris på 1080 kr från även där, cdon. Ser bekväm ut, konstskinn men verkar vara en väldigt stor stol för min lilla yta.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback