Första Oktober Tvåtusensjutton

Äntligen är det Oktober, så som jag har väntat. Hösten inträder enligt mig den första Oktober, då är det faktiskt okej men mössa, vantar, halsduk och allt där hösten hör till.
 
Och med hösten kommer även skördefesten, hederliga, gamla och traditionella skördefesten på Öland. Hem ljuva hem.
 
Bebodde mig hos min storebror och hans tjej på Söndra öland för allmänt mys och lite turer hit och dit för att kolla vad årets fest hade att erbjuda, men jag ska vara ärlig. Vi åkte inte speciellt mycket i år. På fredagen gjorde vi ett litet stopp hos föräldrarna och gick samtliga till "Mysinges gårdsslakteri" där dom årligen (och vardagligen) säljer färskt nötkött och som extra denna kväll även färdigtlagat. Så som exempelvis nöttköttsburgare och vildsvinskebab, otroligt gott! Mätta och glada begav vi oss hemåt och unnade oss en lugn och mysig filmkväll.
 
Lördagsmorgonen levererades på ett silverfat men egengjorda belgiska våfflor, äggröra och bacon. Bästa möjliga sätt att börja dagen på och vad passar inte bättre än en disneyfilm till det? Resten utav dagen bestod utav en löprunda, en biltur till Eriksöre som är en utav de större attraktionerna under skördefesten. Missade årets skördeost som jag alltid lyckas ta med mig hem, rekommenderar er att testa den, svingod! Men något jag fick med mig hem var praliner ifrån Ölands choklad, chilli och söt/salt är mina personliga favoriterså var tvungen att köpa med mig några hem.
 
Under kvällens gång gjorde även lillebror oss sällskap och vi invigde mitt nya spel som införskaffades ifrån Ullared, Mouthguard. Så otroligt och nasty kul spel med dregel och skratt hela tiden. Dagen i sig rundades av med pizza och film sen var det hemfärd som gällde.
 
Det bästa är att helgen är inte över än, nej då. Imorgon är jag dessutom ledig. Planerar att ta en runda med kameran och försöka fånga hösten under sina bästa dagar. Hoppas ni haft en lika trevlig helg som jag och ni får ha det så bra så länge, Love.
 
Vem hade kunnat säga nej till denna frukosten?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback