Autumn 2017

Hösten äro kommen.
Med regn som gör en att undra, kan vi simma till jobbet imorgon?
Kylan biter i kinderna, i fingertopparna och fötterna. Hösten är verkligen här.
Jag väntar på att frosten ska komma, de tidiga morgnarna när man måste gå upp extra tidigt för att skrapa rutorna på bilen, för att få bort imman på insidan och när man måste köra extra försiktigt för att inte tappa fästet.
 
Snart är veckan slut, redan torsdag imorgon och jag klagar inte. En ledig dag och man glider genom restan av veckan som på ett bananskal. Vad ska man hitta på i helgen är frågan?
 
Nu när man jobbar dagtid och man faktiskt kan göra saker till och med under fredagskvällen så känner jag lite utav den där pressen att faktiskt "ha planer". Det är ingenting fel med att bara vara hemma och ta det lugnt men nu när man kan och vill... Vad ska man göra och vem ska man göra det med? Bio? Middag? Filmmys? Sådana problem som jag för ett år sedan aldrig kunde ana att jag skulle ens ha tanken om. 
 
Men det är faktiskt höst, att kura ihop sig i antingen soffan eller sängen med en tjock filt, en film på tvn och snacks till det medan man hör hur regnet smattrar mot fönstret. Jag klagar inte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback