2015 - Förändringarnas år?

Nämen hej, det var ett tag sedan!
Just nu sitter jag här och kollar över olika kurser jag funderar över att börja plugga. Det är mycket som
händer just nu, eller nja egentligen inte. Det är samma som det har varit det senaste fyra åren, nästan.
 
För drygt 4,5 månad sedan fick jag en tjänst på jobbet som "reserv linjeansvarig", det vill säga över färsken, där vi arbetar mycket med de färska råvarorna och det marinerade. Kan ju säga att det varit ganska hårt och jag lär mig fortfarande. Vet ärligt talat inte om jag är rätt material för den här tjänsten och jag har verkligen börjat drömma mig bort på andra håll. Annat jobb, plugga eller resa utomlands och söka något annat. Allt vore så perfekt om det var lite enklare.
 
Eftersom min tjänst troligen bara är tillfällig då den orginella personalen är mammaledig är det bara en tidsfråga tills hon/dom kommer tillbaka och jag får gå tillbaka till det vanliga slitet. I och för sig gör det mig inget, jag saknar det. Men som sagt, efter fyra år så har jag börjat tröttna. (Som jag sa för drygt 2 år sedan eller något..)
Beslut, beslut, beslut.
 
För övrig är allt fint, vet faktiskt inte hur mycket ni vet eller när jag uppdaterade sist. Jag har i alla fall flyttat till den hyfsat centrala delen i Kalmar, Oxhagen. Stortrivs och älskar min lägenhet, när den är städad iallafall. Jag har blivit en aningen mindre, men bara lite. Har sedan någon månad tillbaka börjat spendera en hel del tid med Signe på gymmet. Och känns skönt att jag börjar komma någonstans, bara sådär 10kg kvar. Uh.
 
Brun är man också! För två veckor sedan kom jag och Julia hem efter två veckor i underbara Thailand. Sjukt varmt, sjukt, skönt och lugnt. Och för en gångs skull har jag lyckats bli någorlunda brun men nu är det jobbiga att hålla sig brun också. Solariet, prio 1.
 
Nej, men detta får väl ta och räcka för idag. Måste snart iväg till jobbet och det är torsdag, det betyder massa jobb. Blir skönt med helg, yes. Love love.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback